Samsung MM-D430D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung MM-D430D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

zaqwsx 01-11-2012
Geschreven voor: Samsung MM-D430D

De MM-D430D ziet er leuk uit met z'n touch bediening maar de bediening werkt eigelijk alleen maar goed met de tv er op aangesloten.
Geluid is redelijk goed.
De menu's zijn tergend langzaam en er is haast niets op in te stellen.
Een jaar geleden kon ik met moeite nog m'n 2 iPods (classic en nano)er op bedienen. Al waren de afspeelmogelijkheden zeer beperkt. Dat lukt mij nu helemaal niet meer.
Erg frusterend allemaal!!
Een oude mp3 speler kan ik beter afspelen. Daarvan ziet hij wel de directory. Waarschijnlijk door een iPod update.

De demostand die steeds bleef aanstaan heb ik er af gekregen dmv 10 seconden op de stopknop te drukken in standby stand.

RvdK77 08-10-2011
Geschreven voor: Samsung MM-D430D

Dit minisetje nu een maand in gebruik. Gekocht ter vervanging van de 'ouderwetse' Harman Kardon versterker die dienst deed als centraal geluidspunt. Keuze is op dit setje gevallen omdat ik ook een Samsung tv heb.

Na een maand gebruik kan ik het volgende concluderen:

Pluspunten
- Geluidskwaliteit is zeer goed voor zo'n klein setje van deze prijsklasse.
- Volwaardige DVD-speler.
- USB-poort aan de voorkant.
- Wordt geleverd met IPod docking station.
- Mooie vormgeving.

Minpunten
- Geen mogelijkheid om geluid van de Samsung TV aan te sluiten (alleen 'tulp' AUX-aansluiting)!
- Touchtoetsen doen niet altijd wat je wil.
- Snoeren van de boxen zijn erg kort.
- 'Blazende' geluid van de koeling soms erg aanwezig.
- Bij aansluiting met HDMI-kabel blijft de tv steeds aanspringen, geen optie (kunnen vinden) om dit uit te zetten.

Al met al een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar zelf heb ik toch een beetje spijt van de aankoop. Vooral het feit dat het geluid van de Samsung tv niet via het setje kan is jammer.

Ja79n 09-12-2011

Beste RvdK77,

Ik heb hetzelfde setje aangeschaft en zat ook met hetzelfde probleem.
Om het geluid van de tv toch via het setje kunt laten kopen kun je ook gewoon de AUX tulp aansluiten.
In mijn geval (digitaal) loopt de scart aansluiting van zowel de digitale tv ointvanger als de samsung rechtstreeks naar de tv. Op de digitale ontvanger bestaat ook de mogelijkheid om de tv te verbinden middels tulp aansluitingen, meestal 3 stuks, geel (beeld), rood en wit (geluid). Deze laatste 2 (rrod en wit) heb ik rechtstreeks vanaf de digitale ontvanger op de samsung aangeloten en dat werkt ook.
Mocht je geen digitale tv hebben dan hebben de meeste tv wel de mogelijkheid om externe speakers aan te sluiten, als je de dan op de AUX in plugt en als function AUX kiest tijdens tv kijken zou het ook moeten werken.

Succes en veel plezier ermee.

Elroy1972 15-08-2011
Geschreven voor: Samsung MM-D430D

Set voor mijn schoonmoeder gekocht. Had hiervoor een Home Entertainment Set met zo'n 100 meter bekabeling. Hier kwam ze, overigens terecht, geen wijs meer uit.
Dit is een eenvoudige set met alle toeters en bellen. Teveel voor ons gewenste gebruik,zoals Ipod-dock - CD ripping - USB aansluiting: gebruikt ze allemaal niet. Maar het zit er nu eenmaal allemaal op voor dat (weinige) geld.

Eerste indruk is erg positief. Het design is erg rustig en strak uitgevoerd. Van buitenaf zijn geen knoppen te zien. Display aan de bovenzijde van de set is erg handig, waardoor je niet direct de afstandbediening nodig hebt. Leuk verlicht ook: 'nice touch'
Tuner met 15 voorkeuze-zenders is meer dan voldoende. Displaymogelijkheden van radiozenders (RDS) is ruim voldoende en erg praktisch.
DVD / CD is allen 'on screen' display. Alleen jammer dat HDMI niet automatisch de DVD activeert op de TV. Tzt schaffen we een Samsung TV aan(Anynet+ / HDMI-CEC) waardoor dit gelukkig wel allemaal 'automatisch' verloopt.
Minpuntje vind ik dat bij Audio-output DVD je alleen kunt kiezen tussen geluid via de Samsung Set óf via de TV Speakers. Bij mijn eigen Philips set, kan het geluid gewoonweg uit beide bronnen gezamenlijk worden weergegeven. Da's jammer met deze Samsung. Klein minpuntje dus.

Verder (na enkele dagen) heel erg tevreden !

Anoniem 01-07-2011
Geschreven voor: Samsung MM-D430D

Ik ging eerst voor de MMC330D maar ben voor dit nieuwe type 2011 gevallen. Uitstekende prijs-kwaliteit !! Heeft meer vermogen en als extra o.a. HDMI en Ipod dock. Wat een prachtig compact strak-design met verlicht-onderliggende tough toetsen en aansluitingen voorzijde achter klepje ! Speakerboxen wat 'klassiek' ged. van hout maar mede daardoor waarschijnlijk erg goede geluidskwaliteit. Hoge tonen over het gehele bereik, zeer zuiver en evenwichtig aanwezig. Lage tonen idem en 'stampen' niet. Instelbaar met equalizer. Extra instelbare programma's zoals jazz, pop, hip-hop, classic etc. Als je goede weegave van zachte-rustige muziek wil, is de 2x60 watt goede keuze. Ik heb nu een uitstekend Sony stereo receiver set 2x100W RDS met Kef-Cadenza boxen en losse (dure) CD-speler. Dit microsetje doet het hiertegenover best goed. Je moet hem wel samen met Tv gebruiken voor info- en instellings schermen tbv CD/DVD. Tsja, dan het koelventilator geluid, waarschijnlijk nodig ivm de minimale behuizing. Volume instelbaar tot max waarde 28. Onder de waarde 07 begint het licht-hoorbaar te worden in stille omgeving als 'zachtjes blazen' bijv. bij zachte muziek of als je de filmmuziek 'gedempt' hebt insteld. Mij stoorde het niet.